Je SEO relevantné aj v roku 2023?

S rozšírením umelej inteligencie prostredníctvom nástroja ChatGPT sa veľké množstvo ľudí začalo obávať o optimalizáciu pre vyhľadávače – SEO. Niektorí si dokonca myslia, že SEO kompletne zanikne. Oplatí sa teda aj v roku 2023 optimalizovať svoj web pre vyhľadávače? Dozviete sa v našom článku.

SEO sa v priebehu rokov výrazne mení a veľké i malé aktualizácie spoločnosti Google majú naň obrovský vplyv. Len v rokoch 2010 až 2019 bolo vykonaných 13 veľkých aktualizácií algoritmu Google týkajúcich sa SEO. Pri všetkých zmenách, ktoré Google zavádza, môže byť ťažké pochopiť, ktoré SEO stratégie zostávajú relevantné.

Význam SEO

Je teda SEO mŕtve? V skratke môžeme povedať, že nie. Stále ide o dôležitú časť stratégie, najmä pokiaľ sa pohybujete v e-commerce sfére. Optimalizácia pre vyhľadávače je stále relevantná najmä z dvoch dôvodov – ľudia neustále hľadajú nové informácie a vyhľadávače stále používajú algoritmy na hodnotenie webových stránok. Pokiaľ budú tieto dve veci prebiehať, SEO bude stále relevantné.

Linkbuilding a off-page SEO

Relevantný bude aj linkbuilding. V začiatkoch SEO išlo o jeden z najjednoduchších spôsobov, ako zlepšiť hodnotenie webovej stránky. Mohli ste jednoducho vytvoriť niekoľko nekvalitných odkazov a sledovať, ako váš web stúpa vo výsledkoch vyhľadávania.

Google sa však v odhaľovaní nekvalitných odkazov výrazne zlepšil a weby, ktoré tak robia, penalizuje. To však neznamená, že linkbuilding už nie je dôležitý. Stále ide o jeden z najdôležitejších faktorov hodnotenia. Platí, že odkazy by ste mali vytvárať premyslene a skôr s ohľadom na kvalitu ako na kvantitu.

Linkbuilding sa dá inak užšie označiť aj ako off-page SEO. Rozsiahlejšia definícia zahŕňa propagačné aktivity mimo vášho webu – kampane na zvyšovanie povedomia o značke, PR správy či publikovanie na iných webových stránkach a v informačných bulletinoch.

Keď už sme si povedali niečo o off-page SEO, poďme sa pozrieť aj na opačnú stranu – on-page SEO.

On-page SEO

On-page SEO sa týka optimalizácie webovej stránky, ktorá uľahčuje jej prehľadávanie a pochopenie vyhľadávačmi. To zahŕňa interné prepojenia, tvorbu obsahu s vhodnými kľúčovými slovami či vytváranie jedinečných metadát.

Faktory hodnotenia on-page SEO sa týkajú relevantnosti webu a vo všeobecnosti sa považujú za niečo, na čo by ste mali myslieť už v prípravných fázach tvorby vašej stránky.

V čom spočíva jeho dôležitosť? On-page SEO totiž informuje Google o vašej webovej lokalite a o tom, akú hodnotu poskytujete zákazníkom a návštevníkom. Ide o všetky úpravy a zmeny, ktoré môžu návštevníci na stránke vidieť. Preto je dôležité tieto prvky optimalizovať, aby sa váš web umiestnil na popredných miestach a prilákal nové návštevy.

Nemusíte mať strach, SEO nikam nezmizne. Len sa mení. Aby ste si udržali náskok, je potrebné svoju SEO stratégiu neustále prispôsobovať, pretože sa objavujú nové technológie a správanie používateľov sa časom mení. Prajeme vám veľa trpezlivosti a držíme palce.


Obrázky: Unsplash a Pixabay