Imidž a vystupovanie ako súčasť úspechu v podnikaní

Máte dobrý nápad a chcete rozbehnúť podnikanie? V tom prípade smelo do toho! Pri veľkom aj malom podnikaní (pretože každý musí nejako začať) sú určujúcimi faktormi prípadného úspechu mnohé aspekty. Samozrejme, kľúčovými parametrami sú dobrá podnikateľská myšlienka, plán, rozpočet, vhodní ľudia a podobne. Do hry však vstupujú aj ďalšie premenné, medzi ktoré patrí váš imidž a vystupovanie ako podnikateľa, resp. podnikateľky. Zdá sa vám to ako nepodstatný detail? Tak potom sami zistíte, že to tak nie je!


Vystupovanie vzbudzuje dôveru

Povedzme si totiž na rovinu – pri podnikaní nerozhoduje len dobrý nápad a kvalita produktu či služby, ktorú poskytujete, ale aj to, ako sa dokážete predať. Preto je vaše vystupovanie také dôležité a neradno ho podceňovať. V rámci vystupovania, samozrejme, hovoríme o diplomatickom a serióznom správaní a taktiež o imidži. Ak napríklad nosíte okuliare, tak značkové a štýlové dioptrické okuliare, ktoré si dáte na obchodné rokovanie, povedia o vás viac, než si možno myslíte.

Vidno, že vám záleží na sebe aj na druhých

Ak si totiž druhá strana všimne, že máte napríklad dioptrické okuliare Ray-Ban, ktoré patria medzi absolútnu špičku, tak je jasné, že ste človek, ktorý sa stará o seba a záleží mu aj na tom, aby dobre pôsobil na druhých. Okuliare sú často podceňovaným imidžovým doplnkom, ktorý však významne ovplyvňuje našu vizáž a vystupovanie. Ich výber by ste tak nemali podceniť.

Vzbuďte dôveru

Imidž a vystupovanie nie sú len o tom, ako čo najlepšie „predať“ svoj podnikateľský nápad, ale aj o vzbudení dôvery. Podnikateľov prirodzene čaká množstvo obchodných stretnutí s potenciálnymi odberateľmi a pochopiteľne aj dodávateľmi. Ak budete dbať na svoj imidž a vystupovanie, tak lepšie a rýchlejšie vzbudíte dôveru na druhej strane a aj samotné rokovania budú prebiehať lepšie a úspešnejšie.


Zdroj obrázka: LightField Studios / Shutterstock.com