Čo všetko musí spĺňať kvalitná reklamná agentúra?

Výber kvalitnej digitálnej agentúry je kľúčovým prvkom úspechu na internete. Jej úlohou bude zviditeľniť svojich klientov prostredníctvom rôznych marketingových kanálov a teda cez jej aktivity budú klienti vnímať aj samotnú firmu.

Výber kvalitnej digitálnej agentúry je kľúčovým prvkom úspechu na internete. Jej úlohou bude zviditeľniť svojich klientov prostredníctvom rôznych marketingových kanálov a teda cez jej aktivity budú klienti vnímať aj samotnú firmu.

Aby však bola reklamná agentúra efektívna, nespravila Vám hanbu, ale naopak dôstojne Vás predstavila používateľom na internete, musí spĺňať niekoľko základných podmienok. Pozrime sa bližšie, ktoré to sú.

Vďaka tímu skúsených odborníkov, ktorí sú expertmi vo svojom odbore, dokáže marketingová agentúra vytvoriť inovatívne a účinné marketingové kampane, ktoré prilákajú spotrebiteľov a zvýšia predaj produktov, alebo návštevnosť webstránky.Kombinácia odborných znalostí z rôznych oblastí súvisiacich s marketingom - od správy sociálnych médií, cez grafický dizajn až po copywriting - dokáže vytvárať výkonné kampane, ktoré presahujú obyčajné marketingové taktiky.

S takýmto skúseným tímom k dispozícii si môžete byť istí, že dostanete prvotriedne marketingové a reklamné služby, ktoré vám poskytnú najlepšiu šancu na úspech.

Preukázateľné úspechy s klientmi v minulosti

Pri zvažovaní akéhokoľvek poskytovateľa služieb je veľmi dôležité mať referencie od predchádzajúcich klientov. Pri výbere internetovej marketingovej agentúry tomu nie je inak.

Preukázané úspechy u klientov v minulosti vypovedajú o schopnostiach firmy, pretože referencie sú skutočným dôkazom jej tvrdej práce. Sú jej výkladnou skriňou.

Referencie nielenže poskytujú väčšiu istotu, že práca bude dokončená správne, ale vzbudzujú v potenciálnom klientovi dôveru, že môže očakávať prvotriedne a uspokojivé výsledky.

Rozhodovanie sa na základe dát

Reklama na internete už dávno nie je len o pocitoch.

Kľúčový je "data-driven" prístup - teda rozhodovanie sa na základe merateľných dát a výsledkov.

Dobrá reklamná agentúra si nájde čas na to, aby pochopila podnikanie svojho klienta zvnútra aj zvonku. To zahŕňa preskúmanie ponúkaných produktov alebo služieb, cieľového trhu a analýza všetkých predajných kanálov.

Bez týchto údajov bude ťažké vytvoriť účinnú marketingovú kampaň.

Analýza konkurencie

Je dôležité, aby reklamná agentúra dokázala pochopiť , kto sú konkurenti klienta a čo robia dobre (alebo nie tak dobre). Tieto znalosti sa dajú využiť na vytvorenie stratégií, ktoré klientovi poskytnú výhodu na trhu. To môže zahŕňať nasledovné kroky:

1. Urobiť jasnú predstavu o marketingových stratégiách konkurencie, napríklad o jej reklamných kanáloch, umiestnení a komunikácii.

2. Preskúmať dizajn ich webových stránok, obsah a vystupovanie v sociálnych médiách.

3. Analyzovať cenovú stratégiu konkurencie s cieľom identifikácie príležitostí na poskytnutie za nižších cien než majú oni.

4. Sledovať ich reklamné kampane vrátane reklám PPC.

Aký je rozdiel medzi digitálnou reklamnou agentúrou a freelancermi?

Je lepšie vybrať si služby digitálnej reklamnej agentúry? Alebo radšej freelancera? To môže byť dilema.

S agentúrou získate kombinované zdroje všetkých zamestnancov, ktorí pracujú spoločne. Majú tiež vzájomnú zastupiteľnosť. Príkladom reklamnej agentúry je napríklad reklamná agentúra www.impresiv.sk pôsobiaca v Nitre.

Kým freelancer môže ochorieť, odcestovať, alebo jednoducho vypadnúť na nejaký čas z hry, agentúra vie poveriť náhradníka, ktorý sa bude klientovi venovať v prípade neprítomnosti pôvodného pracovníka.

Na druhej strane, freelanceri sú lacnejší a môžu ponúknuť služby šité na mieru, ktoré presne vyhovujú vašim potrebám. Vedia byť tiež flexibilnejší než väčšia agentúra.

Agentúra môže byť drahšia, ale môže ponúknuť väčšie skúsenosti a širokú škálu služieb v jednom balíku. Obvykle tiež má lepšiu odbornosť pracovníkov - tie najlepšie agentúry najali tých najlepších freelancerov.

Pracovník na voľnej nohe môže byť lacnejší, ale môže byť limitovaný schopnosťou riešiť zložité problémy alebo realizovať rozsiahle projekty s viacerými termínmi.

Na to aby ste pokryli všetky aspekty internetovej reklamy nakoniec bude aj tak zrejme nutné aby ste si najali viacerých freelancerov, ktorí budú vo svojej oblasti naozaj dobrí. Kvalitných freelencerov môžete na portáli jaspravim.sk.

Je tomu podobne ako aj v iných oblastiach - "všetko v jednom" obvykle nie je najlepšie jednotlivo v ničom.

All-in-one freelancer je teda niečo celkom iné ako all-in-one agentúra, ktorá má na každú oblasť profesionála s bohatými skúsenosťami.

Skôr než sa rozhodnete, zvážte výhody a nevýhody oboch možností na základe svojho rozpočtu a potrieb. Rozhodnutie, koho si vyberiete však nakoniec závisí od vás.

Dobrá digitálna agentúra plní svoje sľuby

Schopnosť dodržiavať termíny a plniť sľuby je neoddeliteľnou súčasťou každej úspešnej práce.

Vyžaduje si to viac než len prísť načas a zabezpečiť splnenie potrebných úloh; vyžaduje si to aj odhodlanie, sústredenie a zameranie na detaily, aby všetky v konečnom výsledku spĺňali vysoký štandard kvality.

Dodržiavanie termínov a plnenie sľubov je jedným z nich. Buduje sa tak dôvera medzi agentúrou a klientom.

Aké všetky služby musí digitálna marketingová agentúra vedieť poskytnúť?

Digitálna marketingová agentúra musí poskytovať širokú škálu služieb, aby si efektívne udržala svoje dobré meno v odvetví.

Tieto služby zahŕňajú najmä:

- optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO)

- vytváranie a správu účtov na sociálnych sieťach

- schopnosť manažovať e-mailové kampane a newslettre

- tvoriť webstránky

- realizovať prieskumy trhu a zákazníkov

- tvoriť kvalitný obsah

- vytvárať platené reklamné kampane na všetkých relevantných sociálnych sieťach (Facebook, Instagram, Linkedin)- analyzovať konkurenciu


Aby ste mohli dosiahnuť optimálny úspech v digitálnom svete - s nespočetnými formami konkurencie, ktorých je internet plný a ktoré sa tiež snažia ukradnúť si pozornosť používateľov - je potrebné, aby ste si vybrali agentúru dobre zorientovanú v každom aspekte zabezpečovania úspechu online, ktoré sú vymenované vyššie.