Ako zlepšiť imidž firmy v očiach zamestnancov

Svet malého podnikania je plný konkurencie. Ak chcete dostať svoje podnikanie na vrchol, budete musieť tvrdo pracovať, aby ste sa odlíšili. Bez dobrého imidžu spoločnosti len veľmi ťažko získate leví podiel na trhu. Väčšina nových majiteľov firiem má problém zistiť, čo môžu urobiť, aby zvýšili vnímanie svojej spoločnosti verejnosťou. Nižšie si prečítajte, čo sa dá urobiť, keď sa práve teraz snažíte zlepšiť imidž vašej spoločnosti.

Výrobky s logom a posolstvom vašej firmy

Keď sa snažíte zlepšiť vnímanie vašej spoločnosti verejnosťou, môžete si nájsť čas na nájdenie uniforiem pre svojich zamestnancov. Uniforma nielenže dáva spoločnosti zmysel pre organizáciu, ale je aj skvelým spôsobom, ako zvýšiť povedomie o značke. Pod uniformou nemáme na mysli iba oblečenie, ale celkový imidž zamestnancov firmy. Ak napríklad chcete, aby mali všetky zamestnankyne červené gélové nechty, pretože pôsobia energicky, rozhodne a sebavedomo, určite sa s nimi o tom najskôr poraďte.

Umiestnením loga vašej spoločnosti na uniformách budete môcť vytvoriť skvelý imidž svojej firmy bez toho, aby ste museli investovať veľa financií. Ak majú vaši zamestnanci neformálne oblečenie alebo o ňom rozhodujú sami, dbajte napríklad na to, aby boli všade šálky a hrnčeky s vlastnou potlačou. Logo firmy by malo byť na všetkých najdôležitejších pomôckach, ktoré denne používajú a sú im nápomocné.

Čistý pracovný priestor

Ako majiteľ firmy sa budete musieť pravidelne stretávať s tým, že vám zákazníci prídu do kancelárie. Posledná vec, ktorú chcete, je mať špinavý a neusporiadaný pracovný priestor. To by mohlo zákazníkovi poskytnúť nesprávnu predstavu o vašej spoločnosti a môže to viesť k strate potenciálnych zákazníkov. Namiesto toho, aby ste sa museli vysporiadať s týmito negatívnymi dôsledkami, budete musieť nájsť spôsob dokonalej čistoty a organizácie pracovného priestoru. Uľahčíte tým prácu aj svojim zamestnancom. Nielen, že sa budú cítiť v takomto prostredí príjemne, ale bude pre nich jednoduché nájsť to, čo práve potrebujú k svojej práci, prípadne zistiť, ak klesajú zásoby nejakej pomôcky alebo produktu.

Sila internet marketingu

Medzi najefektívnejšie nástroje pre majiteľov firiem patrí internetový marketing. Využite silu sociálnych médií na komunikáciu so spokojnými, ale i nespokojnými zákazníkmi! Je to skvelý spôsob, ako budovať imidž spoločnosti, ale aj osloviť širšie publikum. Pri jednaní s potenciálnymi klientmi online sa uistite, že sa budete správať profesionálne.

Ak osoba uverejní príspevky o probléme, ktorý má s vašou spoločnosťou online, budete musieť tvrdo pracovať, aby ste tento problém vyriešili včas a profesionálne. Negatívne recenzie sa nevyhnú nikomu, ale to, ako na nich zareagujete, vás môže výrazne odlíšiť od konkurencie.

Zamerajte sa na zákaznícku skúsenosť

Ďalšou dôležitou vecou, na ktorú treba myslieť pri pokuse o zlepšenie imidžu vašej spoločnosti, je zákaznícka skúsenosť. Ako vlastník firmy musíte tvrdo pracovať, aby ste zabezpečili, že so zákazníkmi, ktorí volajú do vašej firmy, sa bude zaobchádzať opatrne. Zameraním sa na zákaznícku skúsenosť budete môcť rásť a rozširovať svoju zákaznícku základňu ústnym podaním.

Spokojnosť členov tímu

Medzi najväčšie problémy, ktorým budete musieť ako majiteľ firmy čeliť, je udržanie zamestnancov. Fluktuácia je veľmi nákladná. Zdá sa, že vždy, keď zostavíte správny tím, konkurent sa pokúsi vtrhnúť a vybrať niekoľko z vašich najlepších a najbystrejších členov tímu. Aby boli zamestnanci spokojní, budete musieť vytvoriť zábavné a profesionálne pracovné prostredie. Robiť veci, ako je propagácia zvnútra, je skvelý spôsob, ako ukázať zamestnancom, že ak zostanú vo vašej spoločnosti, existujú pre nich príležitosti na kariérny rast. Vážte si ich lojalitu a pravidelne ich odmeňujte - a tým nemáme na mysli iba finančné odmeny.