Vyberáme z Knižnice: Tipy na prvé kroky

Možno ste ešte úplne neprebádali našu Knižnicu. Obsahuje viacero druhov a úrovní informácií o podnikaní. Špecializujeme sa na informácie a znalosti pre malých a začínajúcich podnikateľov. To však neznamená, že sa vás už teraz netýkajú aj niektoré z tých takpovediac pokročilejších, napríklad o marketingu, komunikácii či firemnej kultúre. Začnime však pekne po poriadku. Dnes upriamime vašu pozornosť na zopár Tipov na prvé kroky (ako začať podnikať). Presne toto je materiál, od ktorého sa neskôr môžeme odraziť k tým zložitejším veciam..

Zistite, či je malý biznis to správne pre vás - venujte čas tomu, aby ste zistili, aký biznis chcete robiť a či je vôbec pre vás podnikanie tá správna vec.

Dajte si do poriadku osobné financie - pred tým, než sa pustíte do podnikania, urobte si poriadok vo vlastných peniazoch.

Vyberte si svoju medzeru na trhu - veľa majiteľov malých biznisov uspelo v podnikateľských oblastiach, ktoré sú jedinečné alebo inovatívne. Dá sa na to však pozrieť aj tak, že budete robiť niečo, čo už existuje ale lepšie ako iní. Prejdite si všetky vaše záujmy, zručnosti a históriu svojich zamestnaní, aby ste si vybrali ten správny biznis. Výber tej správnej medzery na trhu, pre ktorú budete mať nadšenie, zvýši vaše šance na úspech.

Majte prospech z vášho biznis plánu - cvičenie jeho tvorby je to, čo platí dividendy. Odpovedajte si na ťažké otázky radšej teraz, než bude neskoro alebo dvakrát meraj a raz strihaj.

Zapamätajte si, že nič sa nedeje, pokiaľ ste nič nepredali - koľko dobrých produktov sa nedostane na pulty predajní? Pochopte, že predaj poháňa váš biznis. Budete potrebovať dobrý marketingový plán s detailmi, ako zamýšľate podporovať, distribuovať, oceniť a predávať váš produkt alebo služby.

Musíte vidieť zákazníka, aby ste ho poznali - nezáleží na tom, akí ste zaneprázdnení. Strávte dostatok času s vašimi zákazníkmi. Ťažko spravíte správne rozhodnutia vo vašom biznise bez poznania ich názoru.

Vyriešte problém vašich zákazníkov - najlepší spôsob, ako uspokojiť zákazníkov, nie je predajom produktov, ale nachádzaním riešení ich problémov. Porozmýšľajte nad rozdielom.

Nezabúdajte, že dodávatelia sú tiež vašimi partnermi - dobrý dodávateľ je pre váš biznis rovnako dôležitý ako dobrý zákazník. Starajte sa o vašich dodávateľov ako o zákazníkov a sledujte, ako vaše partnerstvo narastá.

Neignorujte zákony a pravidlá - podnikanie so sebou prináša aj rešpektovanie zákonov, potrebné registrácie, licencie a povolenia. Nenechajte si zatvoriť váš biznis pre nelegálny softvér, nezaplatenú daň či odvody!

Získajte vášeň pre učenie sa - ako sa váš biznis mení a rastie, potrebujete sa prispôsobiť a rásť s ním, aby ste boli dobrým manažérom. Jeden spoločný menovateľ, ktorého môžeme nájsť pri úspešných podnikateľoch, je vášeň pre učenie a zdokonaľovanie sa.


mk
Obrázok: freeimages.com